Przekąski do szkoły dla dzieci – jakie powinny być?

0
Przekąski do szkoły dla dzieci – jakie powinny być?

W ciągu roku szkolnego dzieci spędzają sporą część dnia w szkole, gdzie rodzic nie zawsze ma możliwość skontrolowania, co i w jakiej ilości zjedzą. Dlatego należy zadbać o to, by w ramach drugiego posiłku zapakować uczniowi do plecaka zdrowe przekąski do śniadaniówki – pełne składników odżywczych, po które chętnie sięgnie on na przerwie.

Posiłek do szkoły – dlaczego ta część żywienia ma takie znaczenie?

Wiele dzieci ma w szkołach zapewniony obiad. To oczywiście bardzo ważny element diety ucznia, jednak nie powinno się bazować wyłącznie na nim. Często, gdy lekcje trwają od poranka do późnego popołudnia, przerwa między śniadaniem jedzonym w domu a obiadem bywa zbyt długa i dziecko dopada mały głód. Oprócz tego dzieci lubią sięgać na przerwach po coś słodkiego, czy drobną chrupiącą przekąskę. Mając w plecaku swoje ulubione fit przekąski do szkoły, mogą zaspokajać swój głód i apetyt na coś słodkiego lub chrupiącego, a jednocześnie nie zjadają nadmiernych ilości szkodliwych cukrów czy tłuszczów, które mogą niekorzystnie wpłynąć na ich zdrowie.

Zdrowe przekąski dla dzieci do śniadaniówki – co powinny zawierać?

Chipsy, batony, cukierki, ciastka – te i wiele innych komercyjnych przekąsek zawierają w sobie olbrzymie ilości cukru, tłuszczów trans, barwników i konserwantów. Dzieci je lubią, ale w większości przypadków sięgają po nie tylko dlatego, że nie mają dostępu do zdrowych, a równie smacznych zamienników!

Chrupki zbożowe wypiekane bez dodatku tłuszczu, za to posypane aromatycznymi naturalnymi przyprawami fantastycznie sprawdzą się w roli słonej przekąski do śniadaniówki, która zawiera dużo błonnika, witamin i minerałów. Z kolei owoce liofilizowane to maksimum smaku oraz słodyczy naturalnych owoców, ale zaserwowanych w łatwej do zjedzenia postaci – dzieci uwielbiają zajadać się nimi jak żelkami lub landrynkami i częstować kolegów! Takie owoce to źródło witamin, minerałów, przeciwutleniaczy oraz błonnika, a także naturalnie występujących w owocach cukrów, dzięki którym dzieci je wprost uwielbiają!

Dlaczego warto pakować do plecaka przekąski do śniadaniówki dla dzieci do szkoły?

Dzieci sięgają po słodycze czy słone chrupki w szkole z nudów lub dlatego, że zajadają się nimi inne dzieci. Świadomy i kochający swoje dziecko rodzic nie chce odmawiać mu tej przyjemności, ale jednocześnie zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo niezdrowych składników jest w popularnych przekąskach, i jak fatalnie wpływają one na zdrowy rozwój dziecka. Przekąski do śniadaniówki dla dzieci nie muszą mieć charakteru pełnych posiłków, obfitujących w białka, zdrowe tłuszcze czy warzywa. Istotą przekąsek jest zaspokajanie małego głodu i dostarczanie przyjemności płynącej z chrupania smakołyków o ciekawej teksturze.

Jednak chcąc zapewnić swojemu dziecku jak najlepszą dietę, warto zwrócić uwagę na to, by komercyjne słodycze nie przeważały w jego menu. Zastępując je chrupkami na bazie zbóż czy liofilizowanymi owocami masz pewność, że dostarczą one Twojemu dziecku wszystkiego, co najlepsze – błonnika wspierającego trawienie i zapewniającego sytość, witamin wspomagających wzrost, a także zapobiegających niedoborom, minerałów cennych dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, a także innych składników bioaktywnych.

Warto pamiętać, że dzieci sięgają po słodycze czy chipsy głównie z nudów i z braku lepszej alternatywy. Jeśli zachęcisz je, by polubiło nowe, naturalne smaki, wówczas jego przekąski do szkolnej śniadaniówki zaspokoją apetyt na słodycze i korzystnie wpłyną na prawidłowy rozwój nawyków żywieniowych w przyszłości!

Czy warto zadbać o zdrowe przekąski do śniadaniówki dla dzieci do szkoły?

Gust kulinarny dziecka kształtuje się od najmłodszych lat. Popularna metoda BLW, zakładająca, że dziecko samodzielnie próbuje nowych smaków i wybiera je w zależności od swoich upodobań sprawdza się zwłaszcza u pociech, które jeszcze nie poszły do przedszkola. O ile na tym najwcześniejszym etapie nauki posiłki swoim podopiecznym zapewnia placówka i bardzo często są to domowe dania, to problem zaczyna się na etapie rozpoczęcia szkoły podstawowej. Bardzo często dziecko spędza w murach placówki wiele godzin. Po lekcjach idzie do świetlicy i do późnego wieczora czeka na odebranie przez rodziców. W tym czasie narażone jest na wiele żywieniowych pokus.

Szkolne sklepiki pękają w szwach od słodyczy, nafaszerowanych chemią jogurtów czy szybkich przekąsek. Podobnie sytuacja ma się, jeśli chodzi o automaty vendingowe z batonami czy słodkimi napojami. Niespecjalnie ciekawie wygląda także zawartość śniadaniówek, bo zabiegani rodzice nie zawsze mają czas, aby przygotować pociesze porządne śniadanie i zapakować jej zdrowe przekąski. A warto to zrobić!

Jak wybierać zdrowe przekąski do szkoły?

Dzieci, jak większość z nas jedzą głównie oczami, zatem nawet najpyszniejsza zdrowa przekąska do szkoły nie zostanie zjedzona, jeśli nie będzie ciekawie podana. Warto zatem zadbać o formę - pokroić jabłka, winogrona, śliwki, dodać orzechy, a osobno np. jogurt. Można też postawić na gotowe propozycje - liofilizowane albo naturalnie suszone owoce, bakalie, zdrową czekoladę z co najmniej 70-procentową zawartością kakao. Można samemu przygotować domowe ciastka owsiane z miodem i pełnoziarnistą mąką lub płatkami owsianymi. Ciekawym pomysłem będą szaszłyki owocowe lub owoce tropikalne: figi, liczi, pokrojone pomelo czy khaki.

Innym pomysłem na zdrowe i atrakcyjne przegryzki mogą być pokrojone w paski warzywa. Chrupiąca słupki marchewki z hummusem, papryka lub ogórek, oliwki albo kawałki sera mozarella to świetne danie zapewniające uzupełnienie diety nie tylko w witaminy, ale też zapewniające poczucie sytości białko. Jeśli dziecko nie może jeść nabiału, można zrobić domowe gofry z mąki jaglanej, które także na długo stłumią głód. Każde dziecko może jeść zdrowiej, wystarczy nieco fantazji i chwila czasu!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl